Tuesday, August 5, 2014

OoM Tragis: Mati kerana Selfie

t r a g i s !



Seorang lelaki dari Mexico telah mati selepas secara tak sengaja tertembak diri sendiri semasa sedang mengambil gambar selfie dengan senanpang yang mempunyai peluru.

Oscar Otero Aguilar yang bekerja di sebuah kedai haiwan peliharaan dikatakan mabuk ersamasama kawan beliau di Madero, sebuah bandar yang terletak di utara Mexico. Beliau dikatakan seorang yang suka berselfie dan upload gambar selfie beliau di media sosial. Account facebook beliau ada menunjukkan gambar beliau sedang mabuk, ambik gmbar dengan kereta, motosikal, dan perempuan. Dia dikatakan berada di rumah bersama dua rakan serumahnya, Omar Abner Campos Vives dan seorang lagi yang dikenali dengan nama "El Paco". Seorang jiran beliau, Manfredo Paez Paez telah mendengar bunyi tembakan dan jeritan dan kemudian beliau terus menghubungi polis. Semasa ditemui, Oscar masih hidup.




Oscar ditemui dengan kesan tembakan dikepala  dan kemudiannya dikejarkan ke hospital. Rakan beliau, Compos Vives ditahan di aprtment berkeaan dan memberitahu pihak polis bahawa Oscar acah-acah main dengan senapang tersebut dn kemudian ambil gamabr swelfie tanpa menyedar bahawa senapang itu mempunyai leluru.

Siapa sangka kan selfie boleh bawak maut. Bukan nak kata, ada kawan-kawan aku yang kerja sebagai askar yang ada ambil gambar dengan senapang dan pistol. Sila jangan buat kerana satu hari mungkin boleh bawak padah.

Dan kepada adik-adik yang gemar toreh tangan sebab putus cinta dan kemudian upload gambar kat facebook, silalah janga buat perkara macam itu sebab buat sakit badan saja. Bukan ada faedah pun.









No comments:

Post a Comment