Thursday, July 17, 2014

OoM Tempat Best: Giethoorn - Kampung Tanpa Jalan di Belanda (8 GAMBAR)

w o n d e r f u l !

Sibuk dan menyampah dengan kehidupan kota yang penuh hiruk pikuk, riuh rendah, asap dan macam-macam lagi? Jom kita melancaong ke Giethoorn- sebuah kampung yang cantik di Belanda. Pemandangan yang cantik, dan semulajadi, rumah dengan design old school, dan jambatan yang cantik-cantik. Suasana sunyi tanpa bunyi kenderaan adalah tarikan utama di sini, kerana Giethoorn tak ada jalan. pengangkutan uatma adalah bot! dah macam dalam cerita-cerita dongeng. Bunyi kerata tak dak, bunyi bot ada! Giethorn hanya diketahui kewujudannya selepas tahun 1958, apabila seorang pengarah filem di Belanda Bert Haanstra datang ke sini dan merakamkan sebuah komedi bertajuk "fanfare". dn kini tempat ni menjadik salah satu tarikan pelancong jika berkunjung ke Belanda.

Kalau dari Amsterdam, jaraknya kira-kira 90 KM dan kalau dari Rotterdams atau Hague jaraknya kira-kira 100 km. Dekat je sebab Belanda bukanlah negara yang besar.

Sememangnya tempat macam ni sangatlah cantik dan kalau dibuat sepanjang sungai Klang macam gini kan bagus. Tapi, kalau buat macam ni kat Malaysia, tahan dua minggu mungkin. lepas tue penuh sampah, dan air yang jernih dah jadik limbah.

j o m u s h a g i e t h o o r n !

























SUMBER:YOURAMAZINGPLACES

JANGAN LUPA LIKE OUT OF MIND KAT FACEBOOK! 
KLIK SINI UNTUK GAMBAR EMMA MAEMBONG DAN CHACA MAEMBONG YANG ERRRRMMMMMM! lol



2 comments: