Thursday, May 15, 2014

OoM 10 Tercantik: 10 Wanita Pemilik Mata Paling Cantik di Dunia

Dari mata turun ke hati. Mata yang jernih sememangnya boleh buat orang melting. Kalau overdose ketum mata nampak tak bermaya dan tak bersinar langsung. Jom check out antara 10 wanita pemilik mata tercantik di dunia. :) Kali ni kita start dari nombor 10, baru suprise. Haha

10. Aiswarya Rai



Aktress Bollywod yang bakal jadik legend tak lama lagi. Ada yang kata warna ala-ala hijau mata dia adalah sebab dia contact lense. Tapi by whatever means, still melting!




9. Sophia Loren








Pemenang kira-kira 50 awards lakonan ni adalah pelakon yang punyai mata paling memukau pada tahun 1980 an. Pandangan mata si Shopia Loren ni sangat natural dan klasik!


8. Milla Javovich


Walaupun Milla Javovich ni dah nk masuk 4 series (38 tahun ni) beliau masih lagi boleh buat lelaki melting dengan matanya yang kebiru-biruan dan muka yang cantik. Pelakon, model kelahiran Ukrain ini dan pelakon Resident Evil ini dah menang banyak awards sepanjang karier dia. Antaranya Hollywood Spotlight Award for Best Actress at the 14th Annual Hollywood Awards Gala for her role sebagai Lucetta dalam filem Stone (2010)

7. Kristen Stewart


No doubt walaupun si kayu ni berlakon hampeh (referring to Twilight) mata dia yang kuyu dan agak-agak macam stim ketum memang cantik.

6. Celina Jaitley



Pemilik mata berbentuk badam ni lahir pada tahun 1981 di Kabul Afghanistan. Berketurunan Punjabi sebelah ayah dan Afghan sebelah mak. Cellina Jaitley ni pernah menang Miss Universe title pada tahun 2001.

5. Cameron Diaz


Cameron Diaz memang punyai mata biru yang sangat lively dan pure. Dalam kebanyakan filem lakonan dia, mata beliau yang cantik dan berekspresi banyak membantu dia menghidupkan watak yang diberikan. Stunning blue eyes!

4. ElizabethTaylor

 

Tak dinafikan, mata keunguan (LOL) dia banyak membantu sepanjang karier lakonan dia yang berjaya. Ditambah pulak dengan bakat lakonan yang stunning. Actress beketurunan British-American ini telah meninggal pada March 23, 2011 pada usia 79 tahun.

3. Angelina Jolie



Pelakon berbibir seksi ni no doubt antara yang pelakon berbakat dengan kurniaan muka aset wajah yang unik dan lawa. Pernah dua kali tercalon sebagai pelakon yang menerima bayaran paling tertinggi dalam filem.

2. Samira Said


Samira Said ni adalah penyanyi dari Mesir yang berketurunan Maghribi. Antara pemilik mata yang paling cantik  dan diiktiraf oleh World Guinnes Book of Record. LoL.

1. Sharbat Gula




http://www.toptenz.net/wp-content/uploads/2008/06/sharbat-gula.jpg
 Sharbat Gula adalah wanita wanita Afghan yang menjadi cover majalah National Geographic pada Jun 1985. Gambar beliau diambil oleh Steve McCurry. Imej wajahnya dengan selendang merah dan mata kehijauan air laut memandang tepat ke arah kamera menjadi simbol konflik Afganistan pada tahun 1980s. Gambar ini merupakan salah satu gambar yang paling popular dalam majalah national Geographic.

sumber: omgtoplist

gambar:google

No comments:

Post a Comment